lauantai 12. maaliskuuta 2016

Minun kauneusrutiinit

Tällä kertaa kerron minun kauneusrutiineista, joihin olen lähestulkoon jäänyt niin sanotusti koukkuun. Edellisessä postaukessani kerroinkin hiustenpidennyksistä, ja se on myös ehdottomasti yksi keuneusrutiineistani. Mutta, nyt kerron mitä muita minulla on, hiuslisäkkeiden lisäksi.

ITSERUSKETTAVA
 Olen aina miettinyt, että jos saisin yhden toiveen, joka liittyisi ainoastaan ulkonäköni muuttamiseen. Toiveeni olisi ehdottomasti kestorusketus. Olen luonnostani todella vaaleaihoinen, enkä koe ihonväriäni yhtään kauniiksi. Minun ihotyyppini ei myöskään rusketu kunnolla auringossa, joten minulta vaatisi pitkä aika saada edes pieni kiva päivetys auringossa maatessa. Eikä liika aurongonotto ole hyväksi, varsinkaan kun en helposti rusketu. Enkä myöskään suosi solariumeita, pidän niitä vaarallisina, enkä suosittelisi etenkään ketään vaaleaihoisia käyttämään niitä.

Onneksi kuitenkin on terveellinen vaihtoehto, eli itseruskettavat! Olen jäänyt totaalisen koukkuun itseruskettavien lotraamiseen. Koska rakastan päivettyneen näköistä ihoa itselläni, olen valmis lotraamaan itseruskettavien kanssa lähes viikoittain. Kuulostaa varmaan turhalta, mutta minulla vain on todella paljon itsevarmempi olo, kun minulla on rusketus päällä, vaatteetkin näyttävät tuolloin paremmalta. Itseruskettava on kuitenkin vähän työläs, kun se ei kuitenkaan kestä yleensä viikkoa pidempää, ja minulla se lähtee myös vähän läiskittäin eli on hetki kun se näyttää melko rumalta, mutta onneksi sen saa aika helposti kuorittua pois, jonka jälkeen sen voi taas levittää uudestaan.

Minun edoton lemppari tuote itserukettavissa on Vita Liberatan itseruskettava voide. Väri näkyy välittömästi iholla, joten tuote on helppo levittää, ilman että jää rajoja tai valkoisia kohtia. Levitän voiteen aina levityskintaalla, mikä on lähes välttämätön, jotta kädet eivät värjääntyisi, sekä jäljestä tulee todella siistiä kintaalla. Levitän voiteen yleensä 2-3 kertaa eri päivinä, jotta saan halutun lopputuloksen. Voide myös kuivuu todella nopeasti. Itse levitän yleensä voiteen juuri ennen nukkumaan menoa, mutta olen myös levittänyt sen juuri ennen juhlia, eikä ole haitannut menoa. Vita Liberataa löytyy muun muassa Stockmannilta. Itse käytän sävyä Dark.



RAKENNEKYNNET
En ole koskaan pitänyt kämmeniäni kovinkaan nätteinä, eikä omat kynteni pysy kauaa siistissä kunnossa. Kynteni katkeilevat tai lohkeilevat, eikä mitkään kynsilakat tunnu pysyvän kynsissä päivää pitempään. Ja kun lakka kuluu, ei sitä aina jaksa heti korjata tai poistaa kynnestä, joten muutaman päivän kynnet näyttävät epäsiiteiltä, eikä huolitelluilta.

Nyt olen siis jäänyt koukkuun rakennekynsiin, mitkä tuovat itselleni heti paljon naisellisemman ja huolitellumman olon. Sekä ne on niin helpot. Ei tarvitse muutamaan viikkoon huolehtia juuri ollenkaan kynsistä, ja siistinä pysyy. Niiden kauneudesta puhumattakaan. On ne vaan niin kivan näköiset. Pituudenkin saa itse päättää, itse en halua pitää liian pitkiä, jotta ne ei ainakaan häirtsisi minua mitenkään. Itselleni on laitettu rakennekynnet akryylillä.

Minulle kynnet tekee todella lahjakas ja ammattitaitoinen Anna Karelskaia, joka työskentelee tällä hetkellä Ruoholahdessa Calytte kauneushoitolassa. Anna on tehnyt kynsiä jo 8 vuotta, sekä on myös 2009 suomenmestaruus juniori. Annalle voi varata ajan suoraan numerosta 045 630 8500, sekä minun kautta tulleet asiakkaat saavat palvelusta -10%.





RIPSIPIDENNYKSET
Varmasti monenkin naisen kauneusrutiineihin kuuluvat ihanat ripsipidennykset. Itse rakastan tätä keksintöä, helpottaa niin paljon laittautumista. Eikä tosiaan monesti edes vaadi mitään laittautumista, kun on nuo ripset jo tuomassa eloa kasvoihin. Minulla on aika normaalit omat ripset, mutta ilman ripsaria todella värittömät ja näkymättömät. Ja nykyään jos olen ilman ripsipidennyksiä, tuntuu olo jotenkin kaljulta. Eli voisin sanoa, että tähänkin olen jäänyt koukkuun. Ripsipidennyksissä on myös ihanaa kun pituuden ja kaarevuuden voi valita. Sekä haluaako klassiset vai volyymit. Nyt olen pitempään suosinut todella pitkiä ja tuuheita ripsiä. Sekä volyymiripsiä. Eli minulla on ollut melko luonnottomankin pitkät, mutta olen tykännyt näistä.

Minun vakiopaikkani ripsien laitossa on ehdottomasti paras ja ammattitaitoisin XL-Lashes, ja minun ripseni tekee todella lahjakas Claudia. Nyt minulla on ollut volyymit ja pituutena 15 ja kaarevuutena D. XL-Lashesin toimipisteitä on kaksi, toinen on Vallilassa osoitteessa Mäkelänkatu 16, 00510 Helsinki ja toinen, missä itse käyn ja missä Claudia tekee on Jätkäsaaressa osoitteessa Juutinraumankatu 6a, 00220 Helsinki.





Tässä oli minun tärkeimmistä ja pidempi aikasimmista kauneusrutiineistani. Mikäli heräsi mistä vain jotakin kysyttävää, vastailen mielelläni kysymyksiin. :)


5 kommenttia:

  1. Moikka! Kostutatko ihon aina ennen itseruskettavan levitystä? Ja jos levität 2-3 päivänä voiteen nii levitätkö peräkkäisinä päivinä? Onko sulla vinkkiä miten kaulaan levityksen saisi tasaiseksi?:)

    VastaaPoista
  2. Hei Julia! Iho on hyvä kuoria ennen rusketuksen levitystä, sekä myöskin kosteuttaa muutama päivä ennen laittoa. Itse levitän kosteusvoiteen AINA suihkun jälkeen kun minulla on niin kuiva iho, MUTTA en ennen itseruskettavan levittämistä, eli itseruskettava tulisi levittää aina puhtaalle iholle, ilman että siinä on voiteita tai muuta vastaavaa. Poikkeuksena kuitenkin laitan erittäin kuiviin kohtiin, kuten jalkapöytiin ja kämmeniin kevyesti kosteusvoidetta, koska niihin tuppaa tarttumaan paremmin. Olen saanut myös kaulan alueen todella tasaiseksi levityskintaalla, kannattaa muistaa että alla ei ole hyvä olle mitään hajuvesiä, mitkä saattaisi aiheuttaa läiskiä. Levitän yleensä peräkkäisinä päivinä. :)

    VastaaPoista
  3. Käytätkö muuten eyelineria pidennyksien kanssa ? Ja miten puhdistus onnistuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä käytän erilaisia rajauksia silmissä ja poisto onnistuu heposti esimerkiksi meikinpoistoliinoilla. :)

      Poista